Wyniki światowego konkursu zostały ogłoszone na początku bieżącego roku. Firma z Krzycka zwyciężyła w trzech konkursowych kategoriach: „Luxury” (opakowania luksusowe), „Beverages” (opakowania na napoje) i „E-commerce” (opakowania do handlu internetowego). W pierwszej z nich najlepsze było opakowanie na wódkę L’arc, które swym kształtem nawiązuje do paryskiego Wielkiego Łuku Braterstwa. W drugiej bezkonkurencyjny okazał się karton 4wine, jak sama nazwa wskazuje służący do przechowywania i ekspozycji wina. Z kolei w trzeciej równych nie miało sobie pudełko na przesyłki wielokrotnego użytku R-pack.
Zespół pracowników firmy Werner Kenkel odpowiedzialny za stworzenie zwycięskich opakowań
Warto podkreślić, że na konkurs wpłynęło około 300 zgłoszeń z 30 krajów świata, a Werner Kenkel zdobył trzy z pięciu nagród przyznanych polskim przedsiębiorstwom. Wręczenie wyróżnień nastąpi podczas gali finałowej zaplanowanej na początek maja w niemieckim Düsseldorfie.
Co ciekawe, firma Werner Kenkel to trzeci największy producent opakowań z tektury falistej w Polsce, który zatrudnia 1.7 tys. pracowników w obu lokalizacjach (1,3 tys. w Krzycku Wielkim i 400 w Bochni). Łączna powierzchnia zakładów „pod dachem” to 103.500 m2, co przekłada się na ponad miliard wyprodukowanych opakowań rocznie (dane za 2021 r.). Inwestycje poczynione przez firmę w latach 2004-2021 pochłonęły aż 779 mln zł.
A.A.